DC Albert Heijn doneert € 4.268 aan St. Nationale Rode Kruis Bloesemtocht

Vanaf vrijdag 2 september t/m maandag 5 september konden medewerkers van het Landelijk Distributie Centrum van Albert Heijn in Geldermalsen in een speciale pop-up store op hun locatie producten kopen die niet meer aan winkels of aan de voedselbank geleverd konden worden. Bijvoorbeeld omdat ze bijna over de datum waren. De verkoop van de producten heeft € 4.268,- opgeleverd. Dit bedrag is uitgereikt aan de Stichting Nationale Rode Kruis Bloesemtocht in Geldermalsen.

Yvonne Poels, site manager van het Landelijke Distributiecentrum (DC) van Albert Heijn: ‘Eén van de speerpunten van Albert Heijn is 0% verspilling. Er verdwijnen geregeld artikelen uit het assortiment die blijven liggen in het DC als de voorraad niet is uitverkocht. Voorheen werd dit weggegooid, Om verspilling tegen te gaan, hebben we ervoor gekozen om de artikelen tegen een gereduceerde prijs aan eigen medewerkers te verkopen en de opbrengst te doneren aan een goed doel.

Remco Kaijen, bestuurslid Rode Kruis Bloesemtocht: ‘We waren enorm verrast met deze mooie bijdrage van het DC van Albert Heijn. We gaan er natuurlijk voor zorgen dat deze bijdrage, net als de opbrengst van de jaarlijkse Rode Kruis Bloesemtocht, goed besteed wordt. Het exacte doel is nog niet bekend, maar vaststaat dat het besteed wordt aan de steun aan sociaal zwakkeren in onze samenleving; de chronisch zieke-, gehandicapte-, en of vereenzaamde mensen.